Bent u van plan om een evenement te organiseren? Er zijn talloze reden waarom u kunt besluiten om een evenement te organiseren. Een evenement is altijd een goed idee, mits de organisatie goed verloopt. Om deze reden is het verstandig om vooraf een actielijst voor het evenement op te stellen. Een checklist om het evenement te organiseren voorkomt dat u iets vergeet. Er is ontzettend veel dat u moet regelen als u een event wilt organiseren. Als u niet alles opschrijft, zal u geheid iets vergeten. Heeft u besloten dat u een actielijst voor het evenement op wilt stellen? Dan leest u in dit blog precies hoe u een actielijst maakt. DOCK 3 helpt jaarlijks bij het organiseren van meer dan 400 feesten. Wij weten dan ook exact wat erop een actielijst voor een evenement hoort te staan.
1. Het budget en programma
Als u een evenement organiseert, zit u altijd aan een bepaald budget vast. Het kan soms een uitdaging zijn om een prachtig evenement te organiseren zonder het budget te overschrijden. Door vooraf duidelijk op papier te zetten wat u allemaal nodig heeft, krijgt u een goed beeld van hoeveel u per onderdeel te besteden heeft. Aan de hand van het budget kunt u een programma gaan bedenken. Hoe laat moet het event beginnen en hoe wordt het event geopend? Wilt u specifieke artiesten inhuren? Dit zijn allerlei vragen die u aan uzelf en uw mede-organisatoren moet stellen.
2. Locatie en vervoer mogen niet op de actielijst voor het evenement ontbreken
De locatie is een van de allerbelangrijkste factoren als u een event organiseert. Kies voor een locatie die binnen uw budget valt, maar ook voor een locatie waarmee u tevreden bent. Bij DOCK 3 zullen we u nooit teleurstellen. Bij ons heeft u namelijk de mogelijkheid om vijf verschillende evenementen zalen te huren. In iedere zaal heerst een unieke sfeer. Of u nou “slechts” 75 gasten wilt ontvangen of een gigantisch evenement met meer dan 1.000 gasten wilt organiseren, wij hebben de geschikte locatie voor u. De verschillende zalen zijn te moduleren en kunnen dus naar wens worden aangepast. Nog een voordeel van DOCK 3 is de gunstige ligging. DOCK 3 is gemakkelijk te bereiken en bovendien hebben wij een gratis parkeergelegenheid.
3. De catering
Nog een belangrijk onderdeel voor de actielijst voor het evenement; de catering. Tijdens een event zullen uw gasten ook willen eten en drinken. Het is belangrijk dat iedereen ook hierover te spreken zal zijn. Kiest u voor DOCK 3? Dan wordt de catering gegarandeerd goed geregeld. Wij werken namelijk nauw samen met verschillende grote cateraars. Hierdoor zal het eten en drinken uitstekend verzorgd zijn. Eventueel kunnen we de snacks zelfs aanpassen aan het thema van uw event.
4. Vergeet geen licht en geluid op de actielijst
Zal er een artiest optreden tijdens uw event? Dan is het belangrijk dat uw gasten de artiest in kwestie ook goed kunnen zien en verstaan. Licht en geluid zijn twee belangrijke punten voor
op de actielijst voor het evenement. Deze twee factoren kunnen een event maken en breken. Laat u een evenement organiseren door DOCK 3? Wij hebben al het benodigde licht- en geluidsmateriaal in huis. Hierdoor hoeft u zich ook over dit onderdeel van het event geen zorgen meer te maken.
Zet uw actielijst direct om in een succesvol event bij DOCK 3
Wilt u volledig ontzorgd worden bij de organisatie van uw event? Dan is het verstandig om een van onze zalen af te huren. Ons team zal vervolgens gedurende het volledige proces met u meedenken. Wilt u een offerte laten maken of meer weten over onze mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op.