Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te vergemakkelijken.

Accepteer Lees verder
E-mail contact@dock3.be Phone +32 3 295 54 65 Facebook Facebook Facebook
Offerte
Offerte E-mail Phone

Wat de aard van je evenement ook is, alles draait om evenement beleving. Met een goede evenement beleving maak je mensen tot ambassadeurs van je evenement. Zij zullen willen delen wat ze op je event gehoord, gezien of geleerd hebben. Een slechte evenement beleving kan daarentegen funest zijn voor het succes van je event.

Een evenement kan om amusement draaien, maar meestal heeft een zakelijk evenement ook een zakelijk karakter. Hoewel bezoekers en gasten ongetwijfeld geïnteresseerd zijn in dit aspect, wordt niemand enthousiast van een hele dag of avond rondlopen op een event waar niets te beleven valt, al is dit inhoudelijk nog zo interessant. Met een goede evenement beleving voor alle aanwezigen voorkom je een saai of statisch event. Maar hoe?

Voor een goede evenement beleving is de planning niet te strak

Natuurlijk wil je dat je evenement zo veel mogelijk interessante onderdelen kent. De verleiding is groot om het programma zo vol mogelijk te stoppen. Geef mensen echter wat vrijheid en maak de planning niet te strak. Wanneer mensen na een seminar direct door moeten na een volgende keynote, kan dit negatief werken voor de event beleving. Even een half uurtje bij kunnen komen en met andere gasten praten voordat het volgende programmaonderdeel begint, doet wonderen voor de beleving.

Maak fysieke ruimte voor ontspanning en sociale contacten

Mensen willen kunnen ontspannen en met elkaar kunnen praten op je event. Zorg dan altijd voor een fysieke ruimte waar mensen kunnen ontspannen en een hapje en drankje kunnen nuttigen. Goed eten en drinken doet wonderen en vergeet ook de sfeer niet. Zorg voor een prettige omgeving.

Zoek de interactie op 

Te veel evenementen kennen een gebrekkige beleving omdat er alleen maar wordt gezonden. Zorgen voor een goede evenement beleving betekent zenden en ontvangen. Met andere woorden: wees interactief waar dit kan.

Worden er bijvoorbeeld seminars gegeven, kijk dan naar de mogelijkheden om het publiek hierbij te betrekken. Laat mensen meedoen, discussies voeren of opdrachten uitvoeren.

Interactie kan ook op een andere manier worden gestimuleerd. Zo kun je gebruikmaken van multimedia en vooral ook social media: laat mensen zien wat er over het event wordt gezegd en laat hen hierin participeren.

Een goede host kan het verschil maken

Een goede host kan een enorme impact hebben op de evenement beleving. Iemand die met spanning, flair en hier en daar wat humor het programma aan elkaar kan praten of tussendoor kan zorgen voor interactie en vermaak, is een absolute aanwinst voor elk evenement.

Laat jezelf zien

Mensen bezoeken je evenement omdat ze geïnteresseerd zijn in het programma, maar zeker ook omdat ze geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf of organisatie. Vaak denkt de organisatie ten onrechte dat het een goed idee is om op de achtergrond te blijven. Laat jezelf zien. Laat jezelf zien tijdens het programma, wees zichtbaar, loop rond en spreek mensen aan. Wees benaderbaar zodat gasten je aan kunnen spreken en vragen kunnen stellen. De evenement beleving zal automatisch stijgen wanneer de organisatie op het evenement zelf een actieve rol speelt en duidelijk zichtbaar is. Gasten zullen dit waarderen.

Zorg voor een maximale beleving op je evenement met onze hulp

Schakel DOCK 3 in om een maximale evenement beleving te creëren. Wij beschikken over jarenlange ervaring op het gebied van creatie en executie van talloze (bedrijfs)evenementen en weten wat erbij komt kijken om voor een goede beleving te zorgen. Of het nu gaat om aankleding, entertainment, techniek of iets anders: wij hebben altijd de juiste oplossing. Neem contact met ons op om je wensen en eisen te bespreken. Wij denken graag met je mee en brengen met plezier een vrijblijvende offerte uit.