Moet je een klantevent organiseren maar heb je geen idee hoe je dit aan moet pakken? Geen zorgen. Wij helpen je hier graag op weg met een paar handige tips waarmee ook jouw klantevent een groot succes wordt. Het is een unieke kans om je bedrijf of organisatie extra onder de aandacht te brengen. Denk hierbij aan een nieuwe vestiging, een jubileum, een speciale dag voor je klantrelaties of de lancering van een nieuw product of dienstverlening.
Een klantevent organiseren begint bij de doelbepaling
Het klinkt misschien logisch, maar je begint altijd met het bepalen van het doel van je event. Vaak houdt dit verband met het extra onder de aandacht brengen van je bedrijf bij zowel je klanten als je andere relaties. Bepaal hierbij vooraf wanneer het klantevent voor jou geslaagd zal zijn. Bij de een is dit het aantal bezoekers en bij de ander is dit het aantal leads dat uit het klantevent voortkomt.
Concept, thema en bijpassende locatie
Nadat je het doel hebt vastgesteld, focus je je op het concept en de inhoud van je klantevent. Zijn er bijvoorbeeld specifieke zaken van je bedrijf of organisatie die je extra onder de aandacht wilt brengen? Het thema dat je kiest bepaalt vervolgens de verdere invulling. Je kunt hierin creatief te werk gaan, maar houd altijd je core business voor ogen evenals je doelgroep. Op basis hiervan selecteer je een bijpassende locatie.
Verplaats je in je gasten
Probeer je bij het bepalen van het programma in je gasten te verplaatsen. Waarom bezoeken zij jouw klantevent? Door je hierin te verdiepen en bijvoorbeeld speciale gasten uit te nodigen, draag je bij aan de aantrekkelijkheid van je event. Daarnaast zorgt het ervoor dat je klanten graag bij je event aanwezig willen zijn. Wanneer je budget het toelaat kan het bijvoorbeeld zeer zinvol zijn om een visionair op jouw vakgebied uit te nodigen als gastspreker.
Een goed draaiboek is absolute noodzaak
Een klantevent organiseren betekent van alles regelen en plannen. Soms op de minuut nauwkeurig. Juist daarom is een goed draaiboek absoluut noodzakelijk. Hierin schrijf je alle te ondernemen acties. Zoals wat je vooraf, tijdens en na je klantevent moet doen. Zet er ook in wie waarvoor verantwoordelijk is zodat hierover geen onduidelijkheden ontstaan. Zo behoud je te allen tijde het overzicht en dat geeft vaak een zeer geruststellend gevoel.
Communicatiemomenten en social media
Of het nu gaat om Facebook, LinkedIn, YouTube of Twitter, ook jouw klanten zullen actief zijn op social media. Het is daarom belangrijk om meerdere communicatiemomenten en -platformen te kiezen voor de aankondiging van jouw klantevent. Vergeet ook niet om een persbericht op te stellen of persvertegenwoordigers uit te nodigen. De laatste tip die we je willen meegeven bij een klantevent organiseren is het overhandigen van een presentje aan het einde van het event. Dit laat vaak een zeer goede indruk achter waardoor je gasten met veel plezier terugdenken aan jouw klantevent.
Graag helpt DOCK 3 met het organiseren van een succesvol event. Wij hebben een locatie anders dan anderen, met veel ‘in house’ oplossingen. Met ons gedreven team dat jarenlang ervaring heeft in het organiseren van events, denken wij graag met je mee. Met onze professionele en klantgerichte aanpak zullen wij samen met jou, jouw doelstellingen waarmaken. Graag verwijzen wij naar bedrijven die in onze polyvalente zalen jou voor zijn geweest in het geven van: bedrijfsfeesten, productlanceringen, personeelsfeesten en zakelijke diners. Lees hier hun ervaringen.
Meer informatie of een afspraak maken? Neem vandaag nog contact met ons op.