Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te vergemakkelijken.

Accepteer Lees verder
E-mail contact@dock3.be Phone +32 3 295 54 65 Facebook Facebook Facebook
Offerte
Offerte E-mail Phone

Inspiratie voor creatieve ideeën voor een zakelijk evenement

Inspiratie voor creatieve ideeën voor een zakelijk evenement zijn voor jou waarschijnlijk altijd wel welkom. De kern van evenementen organiseren, blijft altijd gelijk: uiteindelijk komt het er vrijwel altijd op neer dat je meer sales wilt genereren of je business een boost wilt geven. De invulling van zakelijke evenementen is wel aan verandering onderhevig.

Wat je nooit moet vergeten, is dat de gasten van je evenement bijna allemaal met grote regelmaat evenementen bezoeken. In diverse branches worden er talloze evenementen georganiseerd, in de vorm van beurzen, door brancheorganisaties en door bedrijven zelf. Jouw gasten worden dus ook uitgenodigd door de concurrentie. Hoe zorg je er nu voor dat jouw evenement boven andere evenementen uitstijgt? Dat doe je door ijzersterke inhoud te combineren met iets dat men niet verwacht, een insteek of uitvoering die aanwezigen bijblijft. Wij weten hoe je dit realiseert en bieden je graag wat inspiratie voor creatieve ideeën voor een zakelijk evenement.

Creatieve ideeën voor een zakelijk evenement: zoek in het verlengde van jezelf

Creatieve ideeën staan niet gelijk aan wilde uitspattingen. Wie een zakelijk evenement met een creatieve insteek neer wil zetten, zal al snel ondervinden dat het nog niet zo eenvoudig is om hier op een geslaagde wijze invulling aan te geven. Een afwijkende aanpak kan geforceerd overkomen, of afleiden van de inhoud. Je wilt dat je evenement opvalt en bijblijft, maar niet dat de invulling of uitvoer hiervan afleidt.

Ben je op zoek naar creatieve ideeën voor een zakelijk evenement, zoek deze dan in het verlengde van jezelf. Blijf dicht bij de filosofieën en kernwaarden van je organisatie. Doe je dit niet, dan zal de gewenste uitwerking hoogstwaarschijnlijk uitblijven. Gasten zullen zich afvragen wat de relevantie is van de creatieve approach en dit werkt nadelig voor je boodschap.

Een zeer geslaagd voorbeeld

Een uitstekend voorbeeld van een geslaagde creatieve opzet van je zakelijke evenement, vind je bij David Lloyd. Deze luxe sportschoolketen bedacht voor hun evenement een creatieve insteek die perfect bij de bedrijfsidentiteit past. Zoals op elk evenement, was er ook op het evenement van David Lloyd catering. Gasten hoefden echter niet met geld te betalen voor hun eten en drinken; zij deden dit in de vorm van een activiteit. Een kopje koffie of een broodje kostte derhalve niet een bepaald bedrag, maar een paar minuutjes werken op de loopband of roeimachine.

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat een dergelijke creatieve betaalwijze ook voor jouw organisatie geschikt is: het moet wel passen. In het geval van een sportschool sluit het natuurlijk perfect aan op waar het bedrijf voor staat. Ook voor jou moet er een juiste invulling te bedenken zijn, dus denk altijd na over welke creatieve ideeën voor een zakelijk evenement raakvlakken hebben met je bedrijf.

Zoek creativiteit extern

Creativiteit hoeft niet altijd vanuit de eigen organisatie te komen. Creatieve ideeën voor een zakelijk evenement zijn vaak ook extern te vinden. Zo sprak op een politiek congres topzwemmer Maarten van der Weijden. Hij wist op succesvolle wijze zijn ervaringen en uitdagingen als topatleet én zijn overwinning van kanker op gasten over te brengen op een relevante wijze. Door een externe, inspirerende partij in te schakelen die een brug kan slaan naar jouw bedrijf, zul je elke bezoeker weten te boeien.

Wij zorgen voor creativiteit

Ben je op zoek naar creatieve ideeën voor een zakelijk evenement? Neem contact met ons op. Wij helpen jou hier graag bij. Het is onze missie om jouw evenement tot een daverend succes te maken en wij beschikken over de ervaring, know how en connecties om je te helpen bij het vinden van de optimale creatieve invulling.