Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te vergemakkelijken.

Accepteer Lees verder
E-mail contact@dock3.be Phone +32 3 295 54 65 Facebook Facebook Facebook
Offerte
Offerte E-mail Phone

Wanneer je een event organiseert, doe je dit natuurlijk (deels) om jouw naam en bedrijf weer on top of mind te krijgen bij belangrijke relaties en klanten. Ook wanneer er prospects aanwezig zijn, wil je goed zichtbaar zijn en opvallen. Dit wil je echter niet op een geforceerde of invasieve wijze doen. Mensen moeten zich kunnen focussen op en genieten van het evenement zonder dat het voelt alsof zij je merk krijgen opgedrongen.

Iedereen kent de geijkte manieren om een merk terug te laten komen in een event. Duidelijke branding, promo-artikelen en goody bags: dit zijn methoden die altijd al gebruikt zijn en daar is niets mis mee. Maar hoe zorg je nu op een wat creatievere wijze voor branding tijdens je event? Lees verder, want wij hebben tips voor je.

Zorg voor een originele en persoonlijke gift

Om te beginnen met een evolutie van de eerdergenoemde promo-artikelen en goody bags. Het uitdelen van cadeautjes is en blijft een bijzonder effectieve manier om je merk terug te laten komen op je evenement. Iets geven aan je gasten, betekent dat je niet alleen op het evenement zelf extra zichtbaar bent, maar ook na afloop, omdat je gasten iets hebben om mee te nemen.

Speel in op dat laatste aspect. Zorg voor een waardevolle goody en niet iets dat na afloop direct in de prullenbak belandt. Een goede manier om dit te doen, is door te zorgen voor een origineel en persoonlijk cadeau. Denk aan leuke foto’s met behulp van een photobooth of 3D geprinte selfies.

merk terugkomen event

Wees aanwezig op verrassende plekken

Een element van verrassing kan ervoor zorgen dat de aanwezigheid van je merk nog duidelijker wordt opgemerkt en meer impact maakt. Wanneer je merk plotseling opduikt op een moment waarop mensen dit niet verwachten, zal dit hen veel meer bijblijven. Creativiteit is hierbij het sleutelwoord. Of het nu gaat om je logo als latte art in een kop koffie of in een onverwachte audiovisuele presentatie: het draait allemaal om beleving. Wanneer de beleving van een uiting iets toevoegt aan de ervaring van mensen, heeft het een meerwaarde. Lees hier alles over evenement beleving.

Een verrassende, exclusieve samenwerking

Schaarste creëert begeerte. Het kan daarom een zeer goed idee zijn om voor je event de handen ineen te slaan met een exclusieve partner. Dit heeft een aantal voordelen. Je kunt op deze manier namelijk zorgen voor echt exclusieve spullen die mensen graag willen hebben, maar je profiteert direct ook van een impliciete endorsement van een ander merk. Zeker wanneer je samenwerkt met een partij met een goede reputatie, zal dit de aanwezigheid van jouw merk alleen maar versterken.

Een event-in-event

Er is een eenvoudige manier om ervoor te zorgen dat alle ogen op jouw merk gericht zijn. Plan een event-in-event en zorg voor een spectaculaire, bijzondere of vermakelijke verrassing. Kondig deze aan, maar vertel nog niet wat er gaat gebeuren. Dit is een eenvoudige en effectieve manier om veel mensen op dezelfde plek te krijgen. Wanneer jouw merk verwerkt is in dit event, ben je gegarandeerd van maximale aandacht.

Hulp nodig? Schakel DOCK 3 in

DOCK 3 is een specialist op het gebied van events. Je kunt ons inschakelen voor het concept, de planning, de invulling en de executie. Waar je ook behoefte aan hebt: wij regelen het zodat jij en jouw gasten de volle aandacht bij het evenement kunnen houden.

Wij beschikken over de juiste know how, ervaring en connecties om optimaal invulling te geven aan elk evenement. Ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een offerte.