Social adverteren voor evenementen: een uitstekende beslissing
Social adverteren voor evenementen is al lang geen uitzondering meer. Steeds meer bedrijven, organisaties en event organisatoren ontdekken de kracht van social advertising. Daarmee zijn evenementen wel een van de laatste sectoren die hiermee aan de slag gaan. Het heeft er alles mee te maken dat evenementen vaak nogal vasthouden aan traditie. Bepaalde zaken gaan al jaren zo, dus waarom zou je deze ineens anders aan gaan pakken? Wat goed is, daar hoef je geen afscheid van te nemen, maar houd wel rekening met nieuwe kansen en mogelijkheden.
Ben je nog niet overtuigd van de meerwaarde van adverteren op social media voor evenementen? Lees dan vooral verder, want wij geven je graag redenen waarom je dit absoluut wel zou moeten doen.
Social adverteren voor evenementen: je doelgroep zit op social media
Hoe bijzonder of niche je evenement ook is: je doelgroep zit op social media. Vaak denken mensen ten onrechte dat adverteren op social media niet geschikt is, omdat de doelgroep daarmee niet te bereiken is. Social media platforms zijn in de loop der jaren echter sterk gegroeid en uitgebreid. Ook in zakelijk opzicht is social media echt volwassen geworden, denk maar eens aan LinkedIn.
Het gevolg is dat ook jouw doelgroep op social media te bereiken is. Er zijn tal van mogelijkheden. Zo kun jij je richten op bedrijven en zakelijke gebruikers, maar ook op individuen (privépersonen). Dat laatste lijkt misschien niet altijd even relevant, maar vergeet niet: achter elk bedrijf gaan mensen schuil. Ook als je deze mensen in hun privétijd weet te bereiken, kan dit zakelijke voordelen met zich meebrengen.
Je bepaalt wie je bereikt
Wat zijn advertentiemogelijkheden waar je wel eens gebruik van hebt gemaakt? Een advertentie in een krant of blad, op de radio of op tv? Of misschien een billboard of andere vorm van outdoor reclame? Stuk voor stuk kennen ze hun eigen voordelen. Het blijft echter lastig om er echt zeker van te zijn dat je een relevante doelgroep bereikt. Met social adverteren voor evenementen zit dit anders: je kunt namelijk zeer gericht targeten. Of je nu bedrijven of professionals uit een bepaalde branche of industrie wilt bereiken, een bepaalde leeftijdsgroep, uit een bepaalde regio of met specifieke interesses: het is allemaal mogelijk. Hierdoor biedt social advertising je – als je het goed doet – vaak een hoge conversie.
Flexibel adverteren
Je bent er wellicht bekend mee: je hebt je advertentie vormgegeven en hij is al verwerkt voor plaatsing in een magazine of krant, of je hebt al folders laten drukken…. en dan blijkt ineens een van de keynote speakers van je evenement af te haken. Wat doe je dan? Je kunt onmogelijk nog alle advertenties intrekken. Daarom is social adverteren voor evenementen zo aantrekkelijk: je kunt te allen tijde je advertenties verwijderen, aanpassen of uitbreiden. Het is een zeer flexibele manier van adverteren.
Engagement is goud
Net zoals je interactie wilt hebben op je evenement, zou je het liefst ook al interactie willen hebben op je advertentie. Zijn mensen van plan om te komen? Waar kijken ze naar uit? Met welke vragen zitten ze? Als jij engagement belangrijk vindt, dan heb je met social adverteren voor evenementen goud in handen. Je kunt namelijk de interactie aangaan, mensen van meer informatie voorzien en vragen beantwoorden. Mensen die wellicht nog twijfelen over bezoek of deelname, haal je op deze wijze over de streep. Probeer dat maar eens te bewerkstelligen met traditionele manieren van adverteren.
Wij helpen je met de beste advertenties
Heb je interesse in social adverteren voor evenementen? Dat kunnen wij alleen maar toejuichen. Neem contact met ons op via onze contactpagina en wij helpen je met veel plezier verder. Als allround evenementenspecialist kunnen wij je ook helpen bij de promotie van jouw event. Social advertising is een middel dat wij hierbij zeer vaak inzetten en ook voor jouw evenement kunnen wij de perfecte strategie bedenken en inzetten. Wij gaan graag met je in gesprek en zitten voor je klaar.