Bij het organiseren van evenementen komt ontzettend veel kijken. Het entertainment voor evenementen is een van die deelgebieden waarop ervaring en expertise handig van pas komen. De kans is groot dat je die ervaring en expertise niet zelf in huis hebt. Dat hoeft ook niet. Om een evenement te laten slagen, is het juist belangrijk dat jij je kunt richten op de zaken waar je wel verstand van hebt en op het doel van het evenement. Voor alle overige zaken zoek je het liefst een partner die je volledig kan ontzorgen. Evenementen entertainment is zo’n specialisme dat je met een gerust hart uit kunt besteden aan DOCK 3. Wij beschikken over alle benodigde kennis en ervaring om te zorgen voor topentertainment. Jouw gasten zullen volop genieten terwijl jij je zonder stress kunt richten op andere belangrijke zaken voor het evenement.
Bij evenementen entertainment komt veel kijken
Het regelen van entertainment klinkt in eerste instantie wellicht eenvoudig. Pas wanneer je hier zelf mee te maken krijgt, zul je ondervinden hoe complex evenementen entertainment kan zijn. Er komt veel meer bij kijken dan de meeste mensen zich in eerste instantie beseffen. Evenementen entertainment is wat dat betreft een soort ijsberg: wat mensen zien, is het topje en dat is prachtig. Daaronder verscholen ligt echter het grootste gedeelte dat bestaat uit heel veel regelwerk en risico’s. Wanneer je ons het entertainment voor je evenement laat regelen, weet je zeker dat dit goed gebeurt.
Om een idee te krijgen van de complexiteit van evenementen entertainment, nemen wij je graag in vogelvlucht mee langs een deel van de checklist die wij altijd hanteren. Deze checklist noemen wij een draaiboek: hierin zijn alle activiteiten, planningen en aanpak van eventuele problemen en calamiteiten beschreven. Wanneer alles volgens het draaiboek verloopt, zullen gasten optimaal genieten van het entertainment. Al het harde werk dat zich op de achtergrond afspeelt, blijft uit het zicht, maar is ontzettend belangrijk.
Waar wij allemaal rekening mee houden
1. Planning
Het plan van aanpak moet duidelijk zijn. Dit vereist goede planning. Daarom zorgen wij in het draaiboek ook altijd voor duidelijke afspraken rondom logistiek, op- en afbouw, soundchecks en/of rehearsals, maar leggen wij ook vast wie waar verantwoordelijk voor is, wat de start- en eindtijden bedragen, of er pauzes zijn en wat er in die gevallen moet gebeuren.
2. Afspraken met de artiest
Worden er artiesten ingehuurd, dan is het belangrijk om van tevoren volledig te inventariseren wat er voor deze artiesten nodig is om hun act of optreden te kunnen verzorgen. Welke voorzieningen hebben zij nodig op locatie, wat brengen zij zelf mee en voldoet de locatie aan alle eisen en voorwaarden? Dit en meer zijn zaken om rekening mee te houden. Vanzelfsprekend is het ook belangrijk om rekening te houden met eventuele wensen en eisen van de artiest(en).
3. Technische eisen
Voldoet de locatie ook aan alle technische eisen? Je wilt niet dat er problemen optreden met stroom, verlichting of geluid. Wij weten precies wat er voor elke vorm van entertainment nodig is en zorgen er van tevoren voor dat aan alle benodigde eisen wordt voldaan. Hier komen veel zaken bij kijken waar alleen een ervaren expert rekening mee kan houden. Hoe zit het met eventuele uitloop van een optreden? Wat zijn dan de voorwaarden van de artiesten en hoe beïnvloedt dit de timing van de rest van het evenement?
4. Overige specifieke zaken
Dan zijn er ook nog zaken als vergunningen, begeleiding, beveiliging, verblijf- en verkleedruimtes, auteursrechten, et cetera. Zaken waar een leek geen weet van heeft, maar die voor ons gesneden koek zijn.
5. Plan B
Het belangrijkste is wellicht nog wel een plan B. Want wat nu als er overmacht optreedt en het entertainmentprogramma niet door kan gaan of onverwacht gewijzigd moet worden? Wij zorgen ervoor dat het evenement op al dit soort zaken is voorbereid.
Wat kunnen wij voor je betekenen?
Heb je evenementen entertainment nodig? Neem dan contact met ons op. Wij bespreken graag jouw wensen, de mogelijkheden en kunnen je precies vertellen hoe wij je van dienst kunnen zijn en zullen zorgen voor topentertainment en een geslaagd evenement.
Graag helpt DOCK 3 met het organiseren van een succesvol event. Wij hebben een locatie anders dan anderen, met veel ‘in house’ oplossingen. Met ons gedreven team dat jarenlang ervaring heeft in het organiseren van events, denken wij graag met je mee. Met onze professionele en klantgerichte aanpak zullen wij samen met jou, jouw doelstellingen waarmaken. Graag verwijzen wij naar bedrijven die in onze polyvalente zalen jou voor zijn geweest in het geven van: bedrijfsfeesten, productlanceringen, personeelsfeesten en zakelijke diners. Lees hier hun ervaringen.
Meer informatie of een afspraak maken? Neem vandaag nog contact met ons op.